Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY                     

1)  Všeobecné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim , ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru zobrazeného na internetovej stránke predávajúceho www.elektrickyradiator.sk.

Údaje obchodníka:

Obchodné meno: TKD s.r.o.
sídlo: Lidická 25, 821 04 Bratislava – mestská časť Ružinov 
Štát: Slovensko
IČO: 31390943
IČDPH: SK2020334536

e-mail: iqline@elektrickyradiator.sk

Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.  8569/B

Číslo účtu: 5035553441/0900, IBAN SK8609000000005035553441, SWIFT GIBASKBX

(ďalej len „predávajúci“)

Zodpovedná osoba predávajúceho a kontakt:

Marián Páleník
tel.:+421 911 921 975

Orgán dozoru, ktorému podlieha činnosť predávajúceho: 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O.BOX 5, 820 07 Bratislava 27

Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

tel. č.: 02/ 58272 172-3, fax č.: 02/ 58272 170

 2) Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva

Tovar predávajúceho je opísaný na internetovej stránke www.elektrickyradiator.sk (ďalej len „internetová stránka“). Pri každom tovare je uvedené jeho vyobrazenie, popis, cena s DPH a dostupnosť tovaru.

Pri objednávaní tovaru cez internetovú stránku má kupujúci možnosť sa zároveň zaregistrovať. Pri registrácií si kupujúci zvolí prihlasovacie meno a heslo. Svoje údaje zadané pri registrácií a heslo si môže kupujúci po prihlásení meniť. Potvrdením registrácie kupujúci súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a so zasielaním ponukových e-mailov predávajúceho. Službu zasielania ponukových e-mailov predávajúceho môže kupujúci kedykoľvek zrušiť na e-mailovej adrese iqline@elektrickyradiator.sk alebo v profile kupujúceho na internetovej stránke.

Tovar je možné objednávať aj bez zaregistrovania sa na internetovej stránke, vyplnením požadovaných údajov na internetovej stránke. 

Objednávka kupujúceho je návrhom kúpnej zmluvy a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti.

Pri objednaní tovaru z internetovej stránky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s týmito obchodnými podmienkami, a to tak, že na internetovej stránke zaškrtne pole s názvom „Súhlasím so Všeobecnými obchodnými podmienkami“ .

Predávajúci si vyhradzuje právo nepotvrdiť objednávku alebo jej časť pred uzavretím kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo je nedostupný na sklade dodávateľa. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde. Ak je pri tovare uvedená dostupnosť "Na objednávku", jedná sa väčšinou o tovar vo veľkoobchodnom balení v kanistroch. Doprava takéhoto tovaru je vždy dohodnutá individuálne, nakoľko môže ísť o tovar so špeciálnymi prepravnými podmienkami.. 

Všetky objednávky potvrdené predávajúcim sú záväzné. O prijatí objednávky je kupujúci automaticky informovaný elektronickou poštou e-mailom. Potvrdenie o prijatí objednávky neznamená uzatvorenie kúpnej zmluvy. Predávajúci po odoslaní tohto potvrdenia overuje dostupnosť tovaru a následne je kupujúcemu zasielané e-mailom potvrdenie objednávky. V potvrdení objednávky tovaru, ktorý nebol na sklade alebo sklade dodávateľa, predávajúci uvedie aj predpokladanú dodaciu lehotu.

3) Druhy dopravy:

Objednaný tovar je doručovaný kupujúcemu prostredníctvom kuriérskej služby. V určitých prípadoch môže byť doprava dohodnutá individuálne - ak ide o väčší objem, prípadne o tovar so špeciálnymi prepravnými podmienkami. Ceny za doručenie sú uvedené v časti Doprava a platba. Cena za prepravu sa zobrazuje po pridaní produktov do košíka pri výbere spôsobu dopravy. Reklamácia poškodenia zásielky je možná do 24 hod. od doručenia, za predpokladu, že poškodenie nebolo zjavné pri odovzdaní.

4) Zodpovednosť za vady

Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho dodania spotrebiteľovi a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.  Ku každému nákupu predávajúci doručí kupujúcemu daňový doklad, v prípade registrácie ho má kupujúci k dispozícii kedykoľvek v elektronickej forme po prihlásení sa na internetovú stránku.

5) Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy

Ak je kúpna zmluva uzatvorená  výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa (t.j. aj v tomto internetovom obchode), má kupujúci právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade kupujúci zašle predávajúcemu  odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu. V odstúpení kupujúci uvedie,  že odstupuje od kúpnej zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Kupujúci môže použiť formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je dostupný na stiahnutie tu. Odstúpenie od zmluvy musí byť odoslané najneskôr posledný deň 14-dňovej lehoty. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Toto ustanovenie zákona však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Kupujúci v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prevzatia plnenia, musí predávajúcemu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať všetok dodaný tovar späť. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Po platnom odstúpení od zmluvy je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Predávajúci  nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, vrátiť kupujúcemu vyššie uvedené platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu.  

6) Doručenie tovaru

Tovar, ktorý je na sklade, je predávajúci povinný dodať kupujúcemu do 3 pracovných dní. V prípade tovaru, ktorý nie je na sklade a ani na sklade dodávateľa je termín dodania oznámený kupujúcemu v potvrdení objednávky a v tomto termíne sa mu predávajúci zaväzuje tovar aj dodať.

Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Poštovné sa v takomto prípade nezvyšuje a tovar sa považuje za dodaný v deň doručenia posledného balíka

7) Spôsoby úhrady

Všetky spôsoby úhrady za tovar, možno vybrať pred výberom dopravy na internetovej stránke. Ceny za druh platby sú uvedené  časti Doprava a platba.  
Platba vopred - pri výbere tejto možnosti obdrží kupujúci faktúru so všetkými údajmi k platbe. Tovar bude expedovať predávajúci až po obdržaní platby na bankový účet 
Dobierka - objednaný tovar zašle predávajúci kupujúcemu po potvrdení objednávky a kupujúci pri prevzatí uhradí kuriérovi v hotovosti kúpnu cenu za tovar.
Platobná karta - objednaný tovar zašle predávajúci kupujúcemu po potvrdení platby.

8) Bezpečnosť

Pri platbe platobnými kartami sa nemusíte báť zneužitia. Využívame preverenú platobnú bránu s protokolom 3-D secure, podporovaným kartovými asociáciami. Všetky interné informácie (heslá, mená, operácia) sa šifrujú. Pre zvýšenie rýchlosti nešifrujeme všeobecné informácie (informácie o jednotlivých položkách tovaru).

9) Reklamácie

V prípade, že tovar, ktorý ste od nás dostali, je poškodený alebo nefunkčný, postupujte podľa reklamačného poriadku.

10) Reklamačný poriadok

Reklamovaný tovar musí byť doručený predávajúcemu na posúdenie bezodkladne po zistení vady, musí byť čistý a s náležitými dokladmi a popisom vady, prípadne označeným miestom vady.

Ako postupovať

V prípade reklamácie (vytknutia vady) zašle kupujúci reklamovaný tovar predávajúcemu na adresu, ktorú mu uvedie Predávajúci po nahlásení reklamácie. Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie k tovaru). Kupujúci  uvedie číslo objednávky a taktiež presne označí druh a rozsah vád tovaru. Reklamovaný tovar nie je možné zasielať predávajúcemu na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. Zasielaný tovar sa odporúča poistiť. Tovar musí byť pre prepravu riadne zabalený, tak aby nedošlo k jeho ďalšiemu prípadnému poškodeniu a riadne vyčistený.  Bezodkladne po obdržaní reklamácie a reklamovaného tovaru predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, Táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Predávajúci nezodpovedá za vady a škody vyplývajúce  z používania tovaru v rozpore s návodom na jeho použitie.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností uvedených v predchádzajúcej vete. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne,  na vlastné náklady.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak

  1. a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
  2. b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
  3. c) predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
  4. d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
  5. e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
  6. f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

 

Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.

Kupujúci po odstúpení od kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Ak výrobca poskytuje záruku dlhšiu, táto je uvedená v záručnom liste alebo  na internetovej stránke výrobcu/predávajúceho. O vybavení reklamácie bude kupujúci informovaný e-mailom, prípadne SMS a bude mu doručený aj reklamačný protokol. Rovnako ako pri dodaní tovaru, bude kupujúci informovaný o expedícii balíka a termíne doručenia.

12) Informácie pre dotknuté osoby v súvislosti so získavaním osobných údajov

Ohľadne informácií pre dotknuté osoby v súvislosti so získavaním osobných údajov kliknite tu.

13)  Poučenie o práve kupujúceho podať žiadosť o nápravu a o možnosti alternatívneho riešenia sporu

Kupujúci (spotrebiteľ) má právo podať predávajúcemu (obchodníkovi) žiadosť o nápravu podľa § 11 zák. č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ak  medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho. Ak predávajúci na túto žiadosť kupujúceho odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu príslušnému subjektu, ktorých zoznam je dostupný na webovej stránkehttps://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

 

Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili prečítaním obchodných podmienok.

Všeobecné obchodné podmienky pre maloobchodný predaj cez e-shop sú platné od 1.07.2024. 

Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto obchodné podmienky. V prípade zmeny, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátumu potvrdenia objednávky predávajúcim.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.